Programme description
Socjologia magisterska pozwala niezależnie od kierunku ukończonych studiów I stopnia na poznanie niuansów socjologicznego myślenia o świecie społecznym. Promotorzy pracy magisterskiej są wybierani z grona doświadczonej kadry naukowców. Ważnym elementem jest również bogaty wybór fakultetów (m.in.: socjologia pamięci, socjologia wizualna i badania wizualne, socjologia mody, historyczno-kulturowe aspekty żywienia na świecie, socjologia dobrobytu).
Socjologia relacji: dedykowana absolwentom socjologii. Pozwala na pogłębienie kompetencji socjologicznych i nauczenie się ich stosowania w kontekście relacji organizacyjnych (nie tylko w przedsiębiorstwach).
Example of courses
- Dylematy współczesnej socjologii
 - Zespoły w organizacjach
 - Zarządzanie zasobami ludzkimi
 - Globalne problemy społeczne
 - Badanie i promocha organizacji
 - Zaawansowane techniki analizy danych w badaniach ilościowych/jakościowych
 - Socjotechnika
 - Employment branding
 
Graduate competencies
- 
Przygotowanie studentek i studentów do refleksji teoretycznej (znajomość współczesnych koncepcji i pojęć stosowanych do opisu rzeczywistości społecznej)
 - 
Przygotowanie studentek i studentów do roli rzetelnych badaczy i diagnostów rzeczywistości społecznej (znajomość metod, technik, narzędzi i procedur umożliwiających empiryczne badanie procesów społecznych)
 - 
Przygotowanie studentek i studentów do animowania działań wprowadzających pozytywne zmiany w rzeczywistości społecznej (świadomość wpływu nauk społecznych na życie ludzi, umiejętność stosowania pojęć i narzędzi socjologicznych do zmiany procesów społecznych, wrażliwość społeczna)
 
Career prospects
Absolwentki i absolwenci studiów magisterskich socjologii posiadają wiedzę specjalistyczną i kompetencje umożliwiające efektywne funkcjonowanie w różnych rolach społecznych, w szczególności badacza społecznego i organizatora życia społecznego. Są przygotowani do podjęcia pracy we wszystkich typach instytucji życia zbiorowego: w podmiotach gospodarczych, instytucjach publicznych i organizacjach non-profit. Mogą realizować swoją karierę zawodową w m.in.:
- badaniach rynkowych
 - organizacjach pozarządowych
 - instytucjach kultury
 - marketingu
 - mediach